Monday, April 7, 2014

Rambut vs hati

" Rambut sama hitam, hati lain-lain"

Tapi zaman sekarang ni, dah tak applicable kot perumpamaan tu sebab even sama-sama melayu pong, rambut dah tak sama-sama warna hitam dah, ada belang-belang, ade warna-warni ade merah ada kuning ade kelabu asap ada blonde..macam-macam la ade. Tapi isunya di sini bukan la warna rambut tu. Walaupun manusia semuanya punyai rambut dan hati, tapi perangai sangat la bermacam jenis. Kadang-kadang tu tak tercapai akal kenapa manusia boleh berperangai yang pelik-pelik. Aku cuba berperangai normal, tapi kadang-kadang kena lah ikut rentak sekeliling jugak kan.. hahahaa

Pening la jugak bila kita nak hadap manusia yang bermacam-macam perangai dan kelakuan ni, sampai kadang-kala nya kita akan rasa bosan yang teramat sampai rasa nak lari jauh-jauh ke tempat yang tak ada manusia, tapi mustahil la sebab kita tetap memerlukan satu sama lain untuk hidup dalam dunia ni. Tak kan nak minta tolong dengan sang beruk pulak kan. Dah beruk tu pulak tulis dalam blog maki aku..haihhhhh

So ape masalahnya dengan perangai manusia yang bermacam-macam jenis ni? Tak de masalah pun sebenarnye sebab disitu lah keunikan manusia ni. Yang menjadi masalahnya bila aku terasa nak mengata la bila da tengok manusia perangai pelik-pelik ni. Kan bila dah mengata aku yang dapat dosa. Pastu, bila nak mengata mesti la aku kena cari manusia lagi sorg kan, so aku da buat lagi sorang manusia berdosa selain dari aku. Ha, faham tak ape aku cuba sampaikan ni? Tak kisah la paham ke idak. Yang penting aku dah luahkan ape dalam hati aku.

Kbai!

Nukilan seorang manusia yang mengalami gangguan emosi kritikan pada hari ini, 7/4/2014.


No comments:

Post a Comment